Előfordult már, hogy fényképet vagy egyéb fájlt szerettünk volna küldeni MMS-el de valamiért hibát jelzett a telefon? Sajnos ez a probléma előfordulhat sok mobil készülékkel meghibásodás vagy a telefon szolgáltató hibája miatt. Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy mi a teendő, ha szeretnénk megoldani a problémát.
Ellenőrizzük a kapcsolatot a szolgáltatóval
Amikor a telefon hibát jelez MMS vagy SMS üzenetek küldésénél akkor az első lépés lehet, hogy ellenőrizzük a csatlakozást a szolgáltatóhoz, amit a legtöbb készülék a kijelző felső sarkában vagy az értesítések sávjában jelenít meg. Ha a készülék nincs Repülőgép üzemmódban és ennek helyén nem találjuk a kiírást/ más telefonszolgáltató neve jelenik meg, akkor menjünk a Beállítások közé és a Telefon (telefontípustól függően eltérhetnek az elnevezések) menüpontban válasszuk ki a saját szolgáltatónkat. Továbbá, hasznos lehet a Repülőgép üzemmód be és kikapcsolása is mert ilyenkor a készülék újra csatlakozik a szolgáltatóhoz.
Indítsuk újra a készüléket
Sok esetben a mobil ki- és bekapcsolásával helyreállhat a hiba, a bekapcsolást követően pedig ellenőrizzük, hogy a készülék kapcsolódik a szolgáltatóhoz és van térerő. A Beállítások között megnézhetjük és kiválaszthatjuk, hogy a készülék melyik telefonszolgáltatóra kapcsolódik. Ebben a menüpontban szintén megpróbálkozhatunk a telefon APN (hozzáférési pontok) beállításainak visszaállításával.
Nézzünk utána az előfizetés állapotának
Az egyik magyarázata az MMS küldési problémának az lehet, hogy feltöltőkártyás készülékek nem minden esetben engedélyezik az MMS üzenetek küldését. Ennek állapotáról a telefonszolgáltató mobilalkalmazás- vagy webes ügyfélszolgálatának segítségével tudunk meggyőződni. Havidíjas előfizetők esetében valószínűleg nem ez okozhatja a küldési hibát.
Érdeklődjünk az ügyfélszolgáltnál
A következő javaslat, hogy amikor nem tudunk MMS üzeneteket küldeni, akkor érdeklődjünk a telefonszolgáltató munkatársainál. Telefonon keresztül könnyedén utánajárhatunk, hogy esetleg hálózati kimaradás vagy egyéb tényező miatt áll-e fent a probléma.
A telefonos ügyfélszolgálat segítségével továbbá egyéb hasznos információkat kaphatunk a hiba orvoslására és esetleg lehetséges készülék meghibásodás esetén a szervízelési lehetőségekre.
Amennyiben a fenti lépések ellenére sem oldódott meg a probléma, akkor szintén alternatíva lehet a fénykép más módon történő tovább küldése – például közösségi média és üzenetküldő alkalmazásokon keresztül. Ha éppen nem vagyunk WiFi kapcsolat közelében, akkor a mobilinterneten keresztül is könnyedén meg tudjuk ezt oldani. Bízunk benne, hogy ebben a cikkben tudtunk segíteni az MMS küldés helyreállításával és ezentúl nem lesz ezzel probléma.