A Wi-Fi használatával a készülékek megbízhatóan csatlakozni tudnak az internetre és egyszerű módja annak, hogy a rendelkezésre álló mobilinternet kerettel jól gazdálkodjunk. Ezért hosszabb távon gondot okozhat, ha a telefon nem tud csatlakozni a Wi-Fi hálózatra vagy folyamatosan elveszíti azzal a kapcsolatot. Ez a probléma a készülék gyártójától és típusát függetlenül előfordulhat. Ebben a cikkben körbejárjuk, hogy milyen lépésekkel érdemes ezt a hibát megoldani.
Miért csatlakozik le egy Android készülék a Wi-Fi-ről?
Erre a kérdésre több egyszerű magyarázat is szolgálhat. A következő pontokban összeszedtük a probléma főbb okozóit, érdemes ezekkel a javaslatokkal próbát tenni a legegyszerűbbtől kezdve a bonyolultabb lépésekig, hogy biztosan minden eshetőséget ki lehessen zárni.
• Győződjünk meg róla, hogy másik készülékkel nem jelentkezik ugyanaz a probléma – első lépésként próbáljuk meg a készüléket másik Wi-Fi-re csatlakoztatni vagy kapcsolódjunk ugyanarra a hálózatra más eszközzel. Ha a probléma nem jelentkezik másik Wi-Fi esetén ugyanazzal az eszközzel, akkor valószínűleg a router nem működik megfelelően.
• Az automatikus hálózatváltás kikapcsolása – néha, amikor a készülék gyenge jelet észlel a Wi-Fi kapcsolatban, akkor a beállításoktól függően megszakíthatja a kapcsolatot és átáll a mobilinternet- vagy más Wi-Fi használatára. Az Android operációs rendszerétől függően a beállítások között az ‘Automatikus hálózatváltás’- vagy a ‘Gyenge hálózati kapcsolatok mellőzése’ menüpontokban lehet kikapcsolni ezt a beállítást (a menüpontok elnevezése gyártótól függően is változhat).
• A ‘Wi-Fi használata alvó mód esetén’ beállítások alkalmazása – több Android készüléknél az alvó mód alatti hálózati csatlakozásokat is be lehet állítani. Amennyiben a probléma a telefon ebben az üzemmódban történő használata során jelentkezik, akkor a beállítások között állítsuk át a Wi-Fi használatát alvó módban a “Mindig” opcióra.
• Kapcsoljuk ki a Wi-Fi hálózatok automatikus keresését – az eszköz beállítások között személyre szabható, hogy a készülék folyamatosan keressen elérhető Wi-Fi hálózatokat, akkor is, ha éppen aktív csatlakozásunk van egyhez. Kapcsoljuk ki ezt a lehetőséget, ha a stabil vezeték nélküli internetkapcsolat áll rendelkezésre.
• Az ‘Android készülék hálózati beállításainak visszaállítása’ – ez a beállítási opció nem minden készüléken áll rendelkezésre, de megér egy próbát ennek utánanézni. A hálózati kapcsolatok visszaállításával minden ebbe a kategóriába tartozó személyes beállítás törlődik, úgy mint a Bluetooth kapcsolatok, szolgáltatói hálózat preferenciák és VPN beállítások.
Az iPhone készülék lekapcsolódik a Wi-Fi-ről – hogyan lehet megoldani?
Az Apple készülékek más használati elven és operációs rendszerrel működnek mint az Android-os társaik, így ebben az esetben a fentiektől eltérő módszerekkel érdemes próbálkozni. Összeszedtük a leggyakoribb megoldási javaslatokat:
• Kapcsoljuk ki a Wi-Fi hálózatokra történő automatikus csatlakozást – a mentett/ korábban használt Wi-Fi kapcsolatoknál az adott elemre kattintva egyesével beállítható, hogy automatikusan próbáljon rá csatlakozni az eszköz vagy sem.
• Wi-Fi hálózat elfelejtése és újracsatlakozás – alkalmanként már egyedül az is meg tudja oldani a problémát, ha töröljük a Wi-Fi kapcsolatot és újra megpróbálunk rá csatlakozni. Ezt az opciót szintén az adott elemre való koppintással tudjuk elérni, ahol a kapcsolat egyéb preferenciáit is be lehet állítani.
• Wi-Fi-asszisztens kikapcsolása – ez a funkció alapértelmezetten be van kapcsolva, ha megbízható az otthoni Wi-Fi hozzáférés, akkor érdemes megpróbálni enélkül használni a hálózatot. Ez a funkció egyébként hasznos is lehet más esetekben, hiszen lehetővé teszi, hogy az eszköz gyenge Wi-Fi kapcsolat esetén automatikusan átváltson a mobilinternet kapcsolatra.
• Hálózati beállítások visszaállítása – ahogyan az Android-os telefonoknál, iPhone készülékek esetében is érdemes ezzel legutolsóként megpróbálkozni, ha folyamatosan elveszítjük a hálózatot. Ilyenkor minden hálózati beállítás törlődik.
Mit tehetünk, ha a fenti módszerek nem oldják meg a problémát?
Ha a fenti lépések segítségével sem sikerült orvosolni, hogy a készülék stabilan csatlakozzon a Wi-Fi kapcsolatra, akkor a további javaslatokat célszerű kipróbálni. Fentebb említettük, hogy ha más készülék (telefon, tablet, számítógép stb.) használatával ugyanazon a Wi-Fi hálózaton nem jelentkezik ez a fajta gond, akkor a hiba a készülékben keresendő – viszont ha más eszköz is folyamatosan lecsatlakozik, akkor a router beállításokat kell ellenőrizni vagy visszaállítani. Végső esetben, forduljunk a szolgáltatóhoz vagy viszonteladóhoz a készülék garancia érvényesítéssel. Ha a garancia már lejárt, akkor pedig keressünk fel egy megbízható telefon szervízt.