Makacs hiba miatt köhögött a rendszer


A makacs technikai hiba az OTP rendszerében lépett fel július 10-én, hétfőn, amely azonban nem szűnt meg, csak átalakult, illetve átmenetileg javult a helyzet. A hiba nem csak a bank ügyfeleit érintette, hanem sok webshopra, illetve internetes vásárlási tranzakcióra kihatott

Technikai okok miatt az internetbank és az OTP Bank WebShop szolgáltatása jelenleg csak részlegesen, vagy nem érhető el – közölte az OTP. Ez utóbbi azt jelenti, hogy az OTP rendszerét használó webáruházaknál is jelentkezett a gond.

Az OTP ügyfelein kívül másokat is érintő online fizetési problémát jelzett a MÁV-Start tájékoztatása is, amely alapján a banki rendszerhiba miatt a bankkártyás fizetés, és a bankkártyával vásárolt menetjegyek visszaváltása ideiglenesen nem lehetséges.

Mások azt tapasztalták, hogy nem tudtak ATM-ből készpénzt felvenni: bármilyen összeget emeltek volna le számlájukról, minden kérést egy ezressel fizetett ki a bank automata rendszere. Sőt, a postahivatalokban átmenetileg nem volt lehetséges a kártyás fizetés sem.

Az OTP munkatársai nagy erőkkel dolgoztak a probléma elhárításán, így hétfő késő délutánra úgy tűnt, elhárították a hibát.

Kedden, július 12-én viszont jöttek az újabb problémák. A délelőtt folyamán voltak akadozások a kártyaelfogadási rendszerben, ezek érintették a Simple applikációt is, ahol a mobilos alkalmazás is azt írta ki, hogy a bankkártyás fizetés szünetel, és a hiba elhárítása folyamatban van. Emellett a teljes Posta-hálózatban szünetelt a bankkártya-elfogadás.

A pénzintézet honlapján ezt a tájékoztatást olvashattuk: Az OTP Bank által a kereskedelmi partnerek részére biztosított webshop szolgáltatás jelenleg technikai hiba miatt nem elérhető.

Eközben többeknek nem sikerült bankkártyával fizetnie. Volt, aki több helyen is próbálkozott, valahol sikerült neki – de előfordulhat, hogy ott nem az OTP biztosította a POS terminált. Az  OTP saját appjának, a SmartBanknak a működése is akadozott.

Többen jelezték, hogy nem tudnak belépni a pénzintézet online felületén az OTP Direkt alkalmazásba. A hiba akkor jelentkezett, miután beírták a belépéshez szükséges adataikat. A banki rendszer ahelyett, hogy elküldte volna a megerősítő sms-t, hibaüzenettel válaszolt, majd később egy hibaoldat dobott ki, amelyből arra lehetett következtetni, hogy az OTP háttérszervereinek elérésével van a gond.

A hiba jellegéből következett, hogy nem csak az OTP ügyfeleit érintette, hiszen a fizetés sikertelenségéhez már az is elég, ha a kereskedőnél OTP-s a terminál.

Hasonló hibákat produkált a rendszer nemrég ugyanennél a banknál. Egy hónappal ezelőtt szintén furcsán működött – vagy inkább nem működött – a rendszer: webshop és netbank szolgáltatással kapcsolatos hibák jelentkeztek az OTP-s ügyfelek. Volt olyan, aki először asztali gépről, a webes netbankkal próbálkozott, ahol véletlenül kétszer végzett el egy utalást, mert az elsőről a rendszer azt írta, nem sikerült, majd kiderült, hogy már az első utalás is átment. Később a mobilappal próbálkozott, ott viszont már a belépéskor hibaüzenet fogadta.

A partnerek számára fenntartott webshop alkalmazást koradélután állították helyre.

Az OTP tájékoztatása szerint a webshop szolgáltatás és a kártyás fizetés szerdán estére állt helyre, a nap közben érzékelt technikai problémát ekkorra oldották meg sikeresen.
A hibáért ügyfeleik elnézését kérik.

Reméljük, legközelebb sikerül elkerülniük a teljes összeomlást.

 

Forrás: hvg.hu/penzcentrum.hu/index.hu
Illusztráció: index.hu

 

Hozzászólások