Drága reklám a kortárs művészeknek – lepotyogtak és tönkrementek a tárgyak


Leestek és tönkrementek azok a kiállítási tárgyak, amelyeknek egy fotózáshoz pózoló nő okozta a végzetét.

 

 

Egy selfiemániás nő okozta a végzetét egy sor kiállítási tárgynak Los Angelesben. A kaliforniai nő ugyanis a lejgobb póz megtalálása érdekében leguggolt az egyik kiállítási emelvény elé, azonban elveszítette az egyensúlyát, megbillent, és közben meglökte az értékes műtárgyat tartó posztamenst, amely egy domino-effektust indított el, feldöntve maga mögött az összes többit.

A történteket a galéria biztonsági kamerája rögzítette, amelyen jól látható, hogy az egymás mögött, egyenes sorokban elrendezett alkotások körül cirkáló látogatók közül az egyikük pózolás közben hogyan indítja el a láncreakciót, majd zavarában hogyan próbálkozik meg a helyreállításukkal.

 

sorozat korona


A Los Angeles-i Lincoln Heights-ban a 14th Factory nevű galéria rendezte a kiállítást az egyébként brit származású, de jó ideje már Hong Kong-ban élő Simon Birch és más kortárs alkotók munkáiból, melyre az alkotók négy éve vártak. A kiállítás 20 művész közös bemutatkozása 14 kiállítóteremben. A tárlat mottója az Instagram-korszak, mivel ez a közösségi portál kiváló megjelenési formája a tökéletesen elkészített fotók felvonultatásának, így a szervezők számítottak arra, hogy a vendégek képek tucatjait akarják majd készíteni a fényűző életmódot sugárzó miliőről – és persze önmagukról. Azonban úgy tűnik, a költségvetésből kihagyták a tárgyak megfelelő és biztonságos rögzítését.
Az ominózus konstelláció, amely egyébként a Hypercaine nevet viseli, Birch, Gabriel Chan, Jacob Blitzer, és Gloria Yu közös kiállítása, és különböző anyagból épített – fa, nylon, fémdarabok; egyesek azonban nemesfémek és márvány felhasználásával készültek -, koronaszerű tárgyakat állítottak ki.
Az eset két héttel ezelőtt történt, és a galéria vezetősége nem állt ki amellett, hogy megosszák a nagyközönséggel a róla készült felvételt, mígnem egy, önmagát a művész egyik barátjának valló (önjelölt reklámszak)ember tette meg azt, amire a legnagyobb videómegosztó portálon eddig majdnem 4 millióan kattintottak.
„Három szobor teljesen tönkrement, a többiek változó mértékben. A kár hozzávetőlegesen 200.000 dollár.” – nyilatkozott Gloria Yu a Hyperallergic című művészeti lapnak.
A „200.000 dolláros fotó” személyes következményeiről nincsenek információk.
Az idén márciusban nyílt kiállítás július végéig látható.
 
Forrás: dailymail.co.uk/hyperallergic.com
Fotó: youtube.com

Hozzászólások